The Bilingual Programme

We are now in the third year of the bilingual programme, having begun in 2017. The aim of the programme is to use subjects such as History or Biology as a means to improving our children’s ability to communicate in English. The students learn the content of these (and other) subjects in English as well as Spanish and through motivating, communicative activities – with the help of our language assistant - they have the opportunity to practise and develop their foreign language skills.

The programme is currently offered to our first-year students – through Biology/Geology and Geography/History -, to our second-year students – through Geography/History and Physics/Chemistry - and those in third year – through Geography/History, Biology/Geology and Physics/Chemistry . Next year, we will offer a bilingual education to the  the whole of “ESO”.

The emphasis in bilingual lessons in years one and two is very much on oral communication, with the focus widening to include written production in the 3rd and 4th years.

As well as formal learning, the bilingual programme offers our children opportunities to get to know the culture of English-speaking countries. In this regard, the work of our  language assistant is crucial, as he can give first hand information on topics such as food, sport, schools and Halloween.

Our trip to Gibraltar gave many children the opportunity to have direct contact with British culture for the first time and to try out their language skills in an authentic situation. A similar trip is likely to take place during this school year.

If you have any questions regarding the bilingual program, we would love to here from you at Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. and if you would like to see for yourselves what a bilingual education means at IES Santo Reino, you will have the opportunity to do so at our Bilingual Open Day during the second term. We look forward to seeing you!

El Programa Bilingüe

El IES Santo se convirtió en Centro Bilingüe para el curso 2017 – 2018. Estamos ahora en el tercer año del programa. El objetivo principal del bilingüismo como recurso educativo es usar materias no lingüísticas, tal como la Historia o la Biología como vehículo para mejorar la capacidad de nuestros alumnos de comunicar en otro idioma, en nuestro caso, el inglés.

Los alumnos aprenden los contenidos de estas asignaturas tanto en inglés como en castellano y a través de actividades comunicativas y motivadoras – además de la ayuda de nuestra auxiliar de conversación inglesa – tienen una oportunidad auténtica para practicar y desarrollar sus competencias lingüísticas en un idioma que no es el suyo.

Durante este curso, el programa se ofrece a alumnos de 1º ESO en Biología / Geología y Geografía / Historia, en 2º ESO en Geografía / Historia y Física y Química y a los alumnos de 3º de ESO en Biología / Geología, Geografía / Historia y Física y Química. El próximo curso ofreceremos una enseñanza bilingüe a todos los grupos de la Educación Secundaria Obligatoria.

Durante los dos primeros cursos, hacemos hincapié en la comunicación oral y en 3º ESO y 4º ESO ampliaremos el enfoque para incluir más producción escrita.

Además de un aprendizaje formal, nuestro programa bilingüe ofrece la oportunidad de conocer la cultura de países de habla inglesa. A este respecto, el trabajo de la auxiliar de conversación es fundamental, ya que nos puede proporcionar información de primera mano sobre temas como la comida inglesa, los deportes y Halloween.

Nuestro viaje a Gibraltar les dio a muchos de nuestros alumnos la ocasión de tener un contacto directo con la cultura británica por primera vez. Se está planificando una excursión parecida durante este curso.

Si tiene cualquier duda sobre el programa bilingüe, puede ponerse en contacto con nosotros al email siguiente: Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. y si desea experimentar una clase bilingüe en persona, ¿por qué no acudir a nuestra Jornada de Puertas Abiertas sobre el Bilingüismo que se llevará a cabo durante el segundo trimestre? ¡Tenemos muchas ganas de conocerles!